Bremdal Skoles logo

Dit barns faglige udvikling

Velkommen til Bremdal Skole – skolen hvor vi elsker at være og at lære.

Når du kommer til Bremdal skole, vil du opleve en skole med stor grad af åbenhed. Dørene står åbne ikke bare til klasseværelserne men også til pedellen og til kontoret, hvor vores sekretær og skoleleder sidder. Møder du vores søde rengøringspersonale, får du sikkert et hej med på vejen.

Skolen er ikke større end, at vi alle næsten kender hinanden, og det synes vi er rart. Derfor har vi også hver uge fælles morgensang for hele skolen, men ligeledes for hhv. indskoling og mellemtrin. Her lærer vi en masse nye sange men også at stå foran hinanden og vise, hvad vi har øvet i klasserne.

Det, at være fælles om vores skole, er noget vi vægter højt, og derfor har vi venskabsklasser, hvor store elever tager sig af deres ’små’ venner, og hvor vi sammen laver forskellige ting i løbet af året. Generelt er vi glade for vores traditioner: vi nyder vores morgensange, vi fejrer Sct. Hans fælles i bålhuset, vi griner af vores udklædninger til elevrådsfesten, er spændte på hvad at vores 4. klasser optræder med for os i kirken til jul, og vi ser frem til at tage på hyttetur, når vi går i 5. klasse. Vores fællesuge med skolefesten, hvor 6. klasse optræder, og hvor vi hygger og leger sammen elever, forældre og personale er et af årets store højdepunkter.

Juleklippedag, motionsdag og fejring af international læsedag er også en del af vores skole, og i indskolingen er vi rigtig gode til at lave fællesemner, hvor der arbejdes på tværs af de forskellige klasser.

Hos os er der fordybelsesdag en dag om ugen. Her har vi det samme fag og den samme lærer hele dagen. Det giver os mulighed for at komme ud af huset, eller vi har god tid til at modtage besøg. Disse dage er højt værdsatte af både elever, forældre og lærere, fordi der er god tid til fordybelse.

Undervisningen hos os vokser ud fra en grundlæggende tanke om, at skal vi behandles ens, må vi behandles forskelligt. På den måde kan vi tage udgangspunkt i netop, hvor du er, og hvordan du bedst trives for at kunne lære mest muligt. Vi prioriterer, at der er forskellige mål, fordi der også er forskellige udgangspunkter. Det tror vi, du vil kunne mærke, det pædagogiske personale tager meget alvorligt og øver sig i at udvikle bedst muligt.

Dine forældre vil også blive en stor del af vores skole – for det at gøre dig så dygtig som muligt er et fælles ansvar. Vi forventer, dine forældre engagerer sig i at hjælpe dig med følge op på de ting, du skal øve hjemme, men også at de bakker skolen op ved at tage deres del af ansvaret for fællesskabet.  Har dine forældre lyst til at se, hvad vi laver, skal du bare tage dem med. De er altid velkomne!