Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Bremdal Skoles logo
Mobil menu

Om skolen

Midt i Bremdal ligger Bremdal Skole og SFO, lige ved siden af sportshal og stadion. Dine børn kan trygt og sikkert gå og cykle til og fra skolen og SFO’en og senere til eftermiddagens fritidsaktiviteter. 

Bremdal Skole er kendetegnet ved et anerkendende og motiverende læringsmiljø, som skaber livsduelige elever med respekt for fællesskabet og den enkelte.  

Livsduelighed 
Bremdal Skole er kendetegnet ved et anerkendende læringsmiljø, hvor børn og voksne trives og respekterer hinandens forskelligheder. Det enkelte barn skal føle sig værdsat og have tillid til og viden om egne muligheder og kompetencer
- det kalder vi livsduelighed. 

Motiverende undervisning 
Livsduelighed opnår vi ved at have fokus på motiverende og varieret undervisning. Det kommer særligt til udtryk på fordybelsesdagene, hvor den respektive klasse en hel dag arbejder koncentreret med et afgrænset tema - det oplever vi som meget motiverende for eleverne. 

Forskellighed og fællesskaber 
På Bremdal Skole lægger vi stor vægt på forskellighed og fællesskaber. Et kendetegn for dette er vores venskabsklasser, hvor små og store elever bliver hinandens venner på tværs af alder. Det styrker fællesskabet og forståelsen for andre elever. Derudover er det vigtigt, at vi skaber trivsel for alle skolens elever. Det gør vi blandt andet gennem et tæt skole-hjem-samarbejde, hvor vi vægter åbenhed og klare aftaler, og ved at vi gør en dyd ud af at prioritere tid og plads til alle elever i undervisningen. 

For at understøtte det, vi gerne vil være kendt for som skole, har vi et værdigrundlag, vi arbejder ud fra: 

Anerkendelse – Med udgangspunkt i at eleverne bliver set og umiddelbart forstået i relationen til en voksen, arbejder vi for at fremme erkendelsen og selvværdet. 

Ansvarlighed – Eleverne skal tage ansvar for sig selv, for hinanden, for undervisningen og for de fysiske omgivelser. Ansvarlighed skal fremme fællesskabsfølelsen. 

Trivsel – Det er vigtigt for os, at eleverne føler sig anerkendt og i udvikling. I et forpligtende fællesskab er trivsel essentielt for udvikling, læring, tilfredshed og oplevelsen af glæde. 

Refleksion – Eleverne gør sig tanke om justering, forbedring og udvikling for at blive mere velovervejede i deres handlinger.